Krachtig online ondernemen en verkopen - de werkelijke kracht van online ondernemen

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:


Waar zit de werkelijke winst?

Een van de grootste problemen voor ondernemers is de hoge kosten die ze moeten maken om hun verkopen te realiseren. Ze moeten veel betalen om bestaande en nieuwe klanten te verleiden tot een aankoop. Met de als maar krapper wordende winstmarges, is dit bijna niet meer op te brengen. 

De werkelijkheid is hard, je haalt het of je haalt het niet.

Grote ondernemingen hebben een schaalvoordeel. De middelgrote- en kleine ondernemingen (ook ZZP) moeten mee, maar kunnen dit financieel bijna niet aan. Wat hun rest is niche marketing, maar ook dat wordt een steeds smaller terrein. De grote jongens zijn door hun flexibele manier van werken ook steeds beter in staat om snel in een niche actief te worden.
Hoe kun je als ZZP, middelgrote- of kleine ondernemer nog geld verdienen?

Een simpel antwoord:

als je weet waar de werkelijke winst van het online ondernemen zit.
Hier krijg je de oplossing.

Tijdens de Masterclass Praktijk online ondernemen geven wij je dit inzicht. Geen theorie maar de keiharde, direct inzetbare, praktijk.
Je zult hierna geen excuus meer hebben om je bedrijf niet online mee te laten draaien in de miljarden business die online ondernemen heet.
Tijdens dit event ga je, samen met andere ondernemers, het inzicht krijgen hoe je met online ondernemen geld verdient en hoe je de krachten achter succesvol online ondernemen direct in de praktijk toe kunt passen.


Met minimale kosten per klant je omzet en winst flink verhogen. 

Het bouwen van een blijvend inkomen
 
Wederkerend inkomen en royalty inkomen, is dat niet mooiste wat er is?
Maar als je geen popster bent, dan wordt het al lastig.
En toch is er best wat mogelijk.
Ik ben immers ook geen popster en toch heb ik een fors wederkerend inkomen.
 
Het is niet zo ingewikkeld als dat het lijkt. Het vergt echter een vooruitziende blik EN acties die er op gericht zijn om de komende jaren inkomen te verwerven.
 

Hoe bouw je een blijvend online inkomen? 
Dat ga ik nu uitleggen.
 
Hoe dan ook, ik adverteer gratis!
Gisteren nog een advertentie naar 9000 mensen in precies de juiste doelgroep gedaan. Extra kosten: € 0,00. 
 
Het belangrijkste om te weten is dat je toegang moet krijgen tot 'jouw' markt. Als je nog nooit iets gebouwd hebt aan 'jouw' markt, dan is die markt vrij beperkt.
Familie, vrienden, collega's. Dat is zo ongeveer je markt als je nog nooit werkte aan 'je markt'.
 
Daar is dus veel te winnen, maar waarom zou je?
Ook dat ga ik uitleggen...
 
Wat je ook gaat doen, ZELFS als je popster bent, je zal je producten of diensten moeten verkopen. Je moet dus toegang hebben tot mensen die eventueel interesse zouden kunnen hebben in je producten of diensten.
De ouderwetse methode is adverteren.
Adverteren in kranten, folders, radio of tv. Het is schreeuwend duur en succes is pertinent niet meer gegarandeerd.
Als je die ellende kan voorkomen, dan is al veel gewonnen.
Je advertentie in de krant gaat naar alle lezers van die krant. In feite val je met die advertentie bijna iedereen lastig want lang niet iedereen zal in je doelgroep vallen. Vandaar dat veel lezers de advertenties overslaan... Dat doet dus ook je krant lezende doelgroep.



Het moet dus veel gerichter en je wilt dat mensen het zien als een meerwaarde, niet als een overlast.
 

Veel liever heb je mensen zich vrijwillig opgegeven hebben voor informatie over je product of dienst. Ze geven dan zelf aan dat je ze mag benaderen als je informatie hebt!

Zou dat niet ideaal zijn?
 
Weet je waarom ik een optiecursus geschreven heb?
- Ik mag die mensen nu 'gratis' benaderen als ik informatie over opties heb!
Ze hebben zich vrijwillig en gratis ingeschreven als deelnemer aan de gratis optiecursus.
 
Ze kregen een complete optiecursus gratis!



Maar ik mag ze nu mail sturen! Zo heb ik nu een fantastische ingang richting al die mensen die interesse in opties hebben.

Precies mijn doelgroep EN ik mag ze benaderen.



Maar waarom zou ik daar stoppen?
 
Ik ben helemaal enthousiast over gezond eten, over permacultuur, over een gezond dieet... en wat ik dus doe, is er over schrijven. Iedereen die het interessant vindt, kan er op inschrijven en de informatie ontvangen. Maar dat inschrijven doet iemand niet zo maar. Ik moet het heel interessant voor ze maken!
Ik heb er soms nog niet eens een commerciële bedoeling mee, maar ik heb al wel de maillijst... want ik maak het heel interessant voor ze.
Honderden, soms duizenden mensen die aangegeven hebben dat ze interesses in dat segment hebben. En waarom? Omdat ik heel veel waarde gratis weg geef!
Bijvoorbeeld mijn unieke afslankmethode in PDF formaat. Een prachtig werkend dieet, helemaal gratis op te vragen. Je hoeft slechts je naam en E-mail adres op te geven en ik stuur het direct toe. Er is geen enkele afname verplichting en schrijf je direct uit, dan is het ook geen probleem.
 
Als ik nu echter tegen een interessant gezondheids of afslank product aan loop, dan hoef ik slechts een mailing te sturen om er omzet op te realiseren. Immers is het precies de beoogde markt!
Hoe veel mooier kan je het hebben?

Maar hoe krijg ik mensen nog meer zo ver dat ze inschrijven op mijn publicaties?
Ook dat is makkelijk. Ik vraag het ze.
 
Het is de kunst het zo te leren doen, dat ze eigenlijk nooit meer 'neen' zeggen.
En als ze neen zeggen is het nog niet erg. Ik hoor dat immers nooit. Het is vooral een online proces.
 
Al stond ik laatst ook op een braderie mijn gratis dieet e-boek te 'verkopen'.
Het leverde maar zes inschrijvingen op, maar het zijn er zes meer dan als ik niets had gedaan.
Je moet af en toe ook iets nieuws proberen. Soms lukt het, soms ook niet. Mijn bedoeling was 150 inschrijvingen. Het werden er zes omdat de folder die ik verstrekte niet goed genoeg bleek. Weer wat geleerd!
 
Als je een succesvolle ondernemer wilt worden, dan weet je dat je inspanning er op gericht moet zijn om zo veel mogelijk inschrijvingen te bewerkstelligen op je mailinglijsten.
Een goede mailinglijst is goud waard.
Hoe meer mailinglijsten je hebt, des te meer vrijheid heb je. Immers, als je je lijst goed gaat behandelen, dan levert je lijst je het wederkerende inkomen op.
 
De producten en diensten hoef je niet eens zelf te hebben. Affiliate Marketing maakt het mogelijk dat je ook veel geld kan verdienen als mensen producten van je collega's en concurrenten kopen. Als ze het maar via jou doen!
 

Definieer een markt, maak een verdomd interessante aanbieding en zorg er voor dat mensen gaan inschrijven op je publicatie!
Hoe meer hoe liever.
 

 
Wat zijn de stappen:

  • Als eerste moet je een markt definiëren.
  • Welk product heb je er voor? Welke informatie kan je bieden? Wat geef je gratis weg?
  • Als je een onweerstaanbare aanbieding hebt, dan maak je een landingspagina.
  • Maak nu een lijst in de autoresponder aan.
  • Onderaan de landingspagina zet je de inschrijfcode uit de autoresponder.
  • Nu ga je een plek zoeken waar je die landingspagina gaat neerzetten. Eventueel zoek je er nu een domein voor.
  • Zet alles online
  • Maak een bedankpagina aan.
  • Maak in de autoresponder een bedankbriefje aan en verwijs naar de bedank pagina.
  • Op de bedank pagina kan je misschien nog meer inschrijfmogelijkheden op andere lijsten zetten?
  • Maak nu ook vervolgberichten aan. Je wilt immers een relatie met de inschrijver opbouwen.
  • Zet de vervolgberichten in de autoresponder.
  • Zoek naar interessante producten en aanbiedingen die je als dan niet wat verborgen kan aanbieden aan je lezers. Denk er echter aan, ze kunnen altijd uitschrijven, dus hou het vooral interessant zodat ze niet willen uitschrijven.

 
Ga nu heel creatief worden in het oplossingen zoeken waar je je potentiële inschrijvers kan vinden! Je moet immers zoveel mogelijk mensen de kans geven om in te schrijven!

 
Waarom doet niet iedereen dit alles?
 
Het vergt voorbereiding en jezelf bloot geven.
 
Zo heb ik dus die unieke afslankmethode gelanceerd. Moet je maar durven als niemand je kent als voedingsgoeroe...
Toch ben ik er van overtuigd dat ik een fantastisch product heb samengesteld. En ik geef het gratis weg!
Moet je alleen op mijn lijst inschrijven.
Binnen een maand had ik al meer dan 600 inschrijvingen. Waarom daar stoppen? Ik wil er letterlijk duizenden hebben! Ik moet dus creatief zoeken naar nog meer plekken om mensen te wijzen op deze prachtige gratis aanbieding.
 
Maar ik heb ook meer dan duizend mensen die interesse hebben in infrarood verwarming, en ruim 600 mensen op de permacultuur nieuwsbrief en ruim 400 personen die overwegen een buitenlandse rekening te openen...
En dan heb ik natuurlijk ondertussen ook de tienduizenden mensen die op de verschillende beurs nieuwsbrieven geabonneerd zijn.
Als je dat eenmaal allemaal hebt, dan wordt het een stuk makkelijker... Maar ook ik ben met de eerste inschrijver begonnen!


 
Copyright 2016. All rights reserved.
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu